Persbericht transcontinenta nieuwe benelux distributeur merken think tank, mindshift en peak design slides

Information about Persbericht transcontinenta nieuwe benelux distributeur merken think...

1. PERSBERICHT Transcontinenta neemt Benelux-distributie Think Tank, Mindshift en Peak Design over van Plasmans Verkoopmaatschappij Nieuw-Vennep, 23 augustus 2016: Transcontinenta B.V. neemt met ingang van 1 september 2016 de distributie van de merken Think Tank, Mindshift en Peak Design over. In juli is er met de huidige distributeur, Plasmans Verkoopmaatschappij, overeenstemming bereikt over de voorwaarden van overname. Vervolgens heeft Transcontinenta een nieuw, meerjarig Benelux distributiecontract getekend met de merken Think Tank, Mindshift en Peak Design. Transcontinenta en Plasmans zijn verheugd, dat de overdracht binnenkort gaat plaatsvinden. Frans Wijnen is een ervaren en bekende distributeur, die in de fotobranche zijn sporen ruimschoots heeft verdiend, maar zijn professionele carrière nu graag wil beëindigen: “We stoppen niet omdat we te maken hebben metteruglopendeomzetten.Integendeel,deomzetten van Think Tank,Mindshiften Peak Design laten alleen maar stijging zien. Maar na een carrière van ruim 40 jaar in de fotobranche is het mooi om afscheid te nemen op mijn hoogtepunt. Ik ga lekker genieten van mijn vrije tijd en samen met mijn vrouwMarie-Clairereizen. Ik draag de merken die mij zeer lief zijn met een gerust hart over aan de professionaliteit van Transcontinenta. Ik ben ervan overtuigd dat zij de stijgende lijn kunnen voortzetten”, aldus Frans Wijnen. Gerrie Geijssen, managing director van Transcontinenta, is zeer verheugd met de nieuwe merken: “VoorTranscontinentazijn de merken Think Tank, Mindshift en Peak Design een perfecte aanvulling op het brede assortiment. Met het wegvallen van Tamrac hadden we behoefte aan een nieuwe stabiele invulling van deproductgroep foto/videotassen, -rugzakken en -koffers. We hebben met Think Tank en Mindshift de beste uitbreiding die we ons konden wensen. Het assortiment is perfect afgestemd op de professionele foto/videografen en pro-sumers die we met diverse andere merken, zoals Leica, ZEISS, Gitzo en Tamron al ruimschoots bedienen. Peak Design heeft naast hun zeer bijzondere “Every Day Transcontinenta BV Tarwestraat 29 2153 GE Nieuw-Vennep T +31 (0)252 687 555 Inf o@transcontinenta.nl www.transcontinenta.nl Kv K Haarlem 34082579 BTW NL800886483B01 IBAN RABO0345824024

2. PERSBERICHT Messenger” tassen, fantastische draagoplossingen en zijn zeer innovatief. Een merk waar we in de toekomstnog veelmeer van zullen horen. Onze doelstelling is om de merken nog sterker te maken door verhoogde marketing- en verkoopinspanningen, binnen een selectief distributiemodel”, aldus Gerrie Geijssen. De komende weken zullen Transcontinenta en Plasmans besteden aan een soepele overgang van de merken. De merkenThinkTank,MindshiftenPeakDesignzullen uiteraarddeelnemenaande Photokina in Keulen van 20-25 september, waar u uiteraard van harte welkom bent om de nieuwe producten te aanschouwen.Wij zullenallesinhetwerkstellen omeenrimpellozeoverdracht te realiseren enwensen u veel succes met de verkoop van deze fantastische merken. Met vriendelijke groeten, Transcontinenta B.V. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------