Persbericht nieuwe tamron sp 85mm f1.8 di vc usd nl slides

Information about Persbericht nieuwe tamron sp 85mm f1.8 di vc usd nl slides

1. PERSBERICHT ‘s Werelds eerste Full-Frame 85mm F/1.8 objectief met VC beeldstabilisatie - ultieme correctie van aberraties, uitmuntende oplossend vermogen en een fraaie bokeh - Nieuw-Vennep,22februari 2016: Transcontinenta,de importeurvanTamron in Nederland, kondigt de introductie aan van de geheel nieuwe Tamron SP 85mm F/1.8 Di VC USD (Model F016), 's werelds eerste lichtsterke korte tele met VC (Vibration Compensation). Tamron's veelgeprezen VC beeldstabilisatie maakthetmogelijkomuitde hand,bij weiniglichtof 'snachts,opnamente maken. De Tamron SP85mm maakt gebruikvanLD (Low Dispersion) enXLD(ExtraLow Dispersion) glaselementen inhet optische ontwerp,omkleurrandente minimaliseren en om scherpe en gedetailleerde opnamen te makenmetgrote kleurechtheid. Het objectief geeft ook een aantrekkelijke bokeh dat de aandacht vestigt op het hoofdonderwerp op de voorgrond. Er is gebruik gemaakt van een vochtbestendige constructie om binnendringen van vocht tegen te gaan. Ook is de frontlens voorzien van een zeer duurzaamFluorine coatingomcondensvorming te voorkomen en vuil af te stoten. Dit nieuwe Tamron SP objectief voegt zich naast de andere objectieven uit de nieuwe Tamron SP serie, waarvan de SP 35mm F/1.8, de SP 45mm F/1.8 en de SP 90mm F/2.8 MACRO die Tamron sinds eind 2015 als nieuwe standaard heeft geïntroduceerd. Transcontinenta BV Tarwestraat 29 2153 GE Nieuw-Vennep T +31 (0)252 687 555 F +31 (0)252 676 149 Inf o@transcontinenta.nl www.transcontinenta.nl Kv K Haarlem 34082579 BTW NL800886483B01 Rabobank 345824024

2. PERSBERICHT Kenmerken van de nieuwe Tamron SP 85mm F/1.8 Di VC USD (Model F016) 1. Wereld’s eerste lichtsterke Full-Frame 85mm F/1.8 met beeldstabilisatie Tamron's VC beeldstabilisatiesysteem maakt het mogelijk om uit de hand te fotograferen, bij weinig lichtenzonderflitserof statief.Bewegingenvande camera,vaakte kleinomwaarneembaarte zijnvoor de fotograaf,zijn de belangrijkste oorzaakvannet-nietscherpefoto's.Bovendienzijnde nieuwere DSLR camera's met hun ultra hoge resolutie en een hogere pixeldichtheid, nog vatbaarder voor subtiele camerabewegingen. Het Tamron VC systeem voor beeldstabilisatie levert, ook uit de hand, scherpe opnamen. Zelfs in sfeervol, gedimd licht wanneer langere sluitertijden juist nodig zijn. 2. Superieur oplossend vermogen en een zeer fraaie bokeh Optische ontwerptechnieken op basis van jarenlange ervaring, gecombineerd met LD en XLD lenselementen, hebben vrijwel alle op de as én laterale chromatische aberraties geëlimineerd. Deze zouden anders worden weergegeven als storende kleurranden. Bovendien zorgt deze sterke verminderingvanchromatische aberratiesencorrectie vanastigmatisme ervoor, dat een afzonderlijke puntlichtbronookdaadwerkelijk weergegeven wordt als zodanig. En dit tot aan de randen en hoeken van de opname.Verderwerden grondige optische simulaties uitgevoerd die er voor gezorgd hebben, dat deze nieuwe Tamron SP 85mm uiteindelijk opnamen geeft met een natuurlijke bokeh, een dromerige, egale onscherpte die een portret perfect losmaakt van de achtergrond 3. Fluorine Coating en vochtwerende constructie De water- en olie-afstotende coating, aangebracht op het voorste lensoppervlak, zorgt voor het eenvoudigverwijderenvanvuil envlekken.De coatingbiedtookeenredelijke mate van duurzaamheid en zal de komende jaren zijn effectiviteit behouden. De Fluorine coating technologie die Tamron ontwikkelde voorindustriële toepassingen, werd als eerste in 2014 op de award winnende Tamron SP 15-30mm F/2.8 VC USD toegepast.Alsextrawordenmogelijke gebieden van binnendringen van vocht envuil,bijvoorbeeldrondomschakelaarsende grenstussende scherpstelringende behuizing,effectief beschermd door speciale afdichtingen. Deze bieden een nog betere bescherming tegen het binnendringen van vuil, stof en vocht in vergelijking met de vochtbestendige bouw van voorgaande Tamron modellen. Deze extra bescherming zorgt voor nog uitgebreidere mogelijkheden voor het gebruik van dit objectief. 4. Geavanceerde eBAND en BBAR coatingtechnologie reduceert flare en ghosting Twee geavanceerde coating technologieën, die beiden uitstekende anti-reflectie prestaties leveren, worden tezamen toegepast op de kritische lenselement oppervlakken voor een maximale lichttransmissie. Enerzijds is dat de Tamron eBand (Extended Bandwidth & Angular-Dependency) coatingbeschiktoveruitstekendeanti-reflectieprestatiesinbijnahethele scalavanzichtbare stralen.En anderzijdsgaathetom de Tamron BABAR(BroadbandAnti-Reflection)coatingdie gebruikmaaktvan de traditionelemeerlaagsanti-reflectietechnologie.Deze combinatie elimineert vrijwel alle reflecties en vermindert overstraling. Daarnaast zijn er nog extra technieken toegepast om interne reflecties te verminderen zodat de Tamron SP 85mm opnamen levert met een hoog contrast en fijne details, behorend bij een high end vaste brandpunt.

3. PERSBERICHT 5. Electromagnetisch diafragmasysteem voor SP objectieven met Nikon vatting Eenelektromagnetischdiafragma,datstandaardis voor Tamron objectieven met Canon vatting, wordt ook al geruime tijd toegepast in de Tamron SP objectieven met Nikon vatting. Een zeer nauwkeurige diafragmaregelingishierdoormogelijk,doordatde diafragmabladenworden aangedreven en bestuurd door een motor via elektronische puls-signalen. 6. De USD scherpstelmotor is geoptimaliseerd voor een snelle en accurate scherpstelling Eensnelle en stille automatische scherpstelling wordt verkregen door toepassing van de Tamron USD (Ultrasonic Silent Drive) ring-type ultrasonische motor. Deze maakt een uitzonderlijk precieze aandrijvingmet hoge torque en reactievermogen mogelijk. Door het ontbreken van tandwielen in de USD motor is er geen terugslag en geen onnodige heen-en-weer gaande bewegingen. De interne controle-software voor de USD (Ultrasonic Silent Drive) aansturing is aanzienlijk ge-update en biedt daardoor eenverbeterde snelheiden nauwkeurigheid bij het gebruik van AF. Bovendien is de Tamron 85mm uitgerust met een full-time handmatige “override" scherpstelmogelijkheid. Dit maakt het mogelijkomdirecthandmatigeaanpassingeninde autofocusstandte maken,zonder de schakelaar van het objectief in de MF stand te zetten. Of de fotograaf nu autofocus gebruikt, of volledig handmatig scherpstelt, de scherpstelring draait altijd gelijkmatig en soepel. 7. Compatibel met het nieuwe ‘TAMRON TAP-in Console’ Altijd100% up-to-date!De fotograaf kannu zelf de firmware bijwerken, autofocus posities aanpassen aan de eigen wensen en de mechanische voorkeuren van de Tamron SP 85mm aanpassen door deze eenvoudigaante sluitenophetnieuwe ‘TAMRON TAP-in Console’ via USB op de computer. De TAP-in Console is overigens een geheel nieuw optionele accessoire dat in maart uitgebracht zal worden. 8. Compatibiliteit met Adobe en gratis Silkypix software Bij de nieuwe Tamron SP 85mm wordt standaard gratis de SILKYPIX Developer Studio 4.0 software meegeleverd. Dit is een populair RAW-conversie en bewerkingsprogramma met ingebouwde lenscorrectie menu'svoorverschillende afwijkingenop basis van de optische gegevens van uitsluitend Tamron SP- serie objectieven. Bovendien heeft Tamron deze lensprofielgegevens ook geleverd aan Adobe Systems,Inc.HierdoorzijnTamron lenscorrectieprofielen van bijna alle Tamron objectieven te gebruikenvoormeergeavanceerdeaanpassingeninAdobePhotoshopof Adobe Lightroom.Hetwerken inhet ruwe bestandsformaatgeeftde hoogste mogelijke beeldkwaliteit en bewerkingsmogelijkheden. Design concept De superieure technologie binnenin de Tamron SP 85mm wordt verzorgd door geavanceerde externe ergonomische kenmerkenvolgensde ‘HumanTouch”designfilosofie.Verbeteringen zijn onder andere het veranderen van de geometrische vorm en de weerstand van de AF/MF en VC-schakelaars, om zo meercomfortte leverenmeteenzekereoperationele feedback. Ook werd het venster met de afstand aanduidingenvergroot,omdaarmee de zichtbaarheidenleesbaarheid te maximaliseren. Zelfs de font style werd nieuw ontwikkeld om de leesbaarheid te verbeteren. Dit als onderdeel van het totale product ontwerp.

4. PERSBERICHT Specificaties Tamron SP 85mm F/1.8 Di VC USD (Model F016) Model : F016 Brandpuntsafstand : 85mm Maximaal diafragma : F/1.8 Beeldhoek (diagonaal) : 28°33' (voor Full-Frame) : 18°39' (voor APS-C) Optische constructie : 13 elementen, in 9 groepen Minimale scherpstelafstand : 0,8m Maximale vergrotingsmaatsaf : 1 : 7.2 Filtermaat : φ67mm Maximale doorsnede : φ84,8mm Lengte * : voor Canon 91,3mm : voor Nikon 88,8mm Gewicht : voor Canon 700 gram : voor Nikon 660 gram Diafragmabladen : 9 (rond diafragma) Beeldstabilisatie sterkte : 3,5 stops (Gemeten met Canon : EOS-5D MarkIII en Nikon : D810) Standaard accessoires : Zonnekap, Lensdoppen Beschikbare vattingen : Canon, Nikon, Sony** Specificaties,uiterlijk,functionaliteitenz.kunnengewijzigdwordenzondervoorafgaande kennisgeving. * Lengte is de afstand vanaf de frontlens tot de bajonetvatting. ** De Sony versie heeft geen ingebouwd VC, omdat Sony digitale body’s een ingebouwde stabilisatie functie hebben.

5. PERSBERICHT MTF curve/ optische constructie Verlengde Tamron garantie tot 5 jaar. Dit nieuwe SP vaste brandpunt objectief valt uiteraard ook onder de 5 jaar verlengde garantie van Tamron. Om aanspraak te maken op deze 5 jaar garantie dienen bezitters binnen 2 maanden na aankoophetobjectief te registreren.Meerinformatie overde Tamron5 jaar garantie enregistratie is te vinden op: www.5jaar-tamron.nl Prijzen en beschikbaarheid. De specifiekeadviesverkoopprijs en beschikbaarheid van de Tamron SP 85mm F/1.8 Di VC USD (Model F016) was op het moment van opmaken van het persbericht helaas nog niet beschikbaar. Meer informatie volgt zodra deze bekend gemaakt wordt. Over TAMRON Co, Ltd "NewEyesforIndustry"isde sloganvan Tamron.Dit past bij eenfabrikantvaneenbreedscalaaan origineleoptischeproducten, ophetgebiedvan verwisselbareobjectievenvoorSLR-camera'stot diverse optischeapparatuurvoorzowel de consument alsOEMoplossingen.Tamronmaaktoptische productendie eenbijdrage leverenin eenbreedscalavanverschillende industrieën.Als toonaangevende fabrikantvanoptische apparatuur,zal Tamron zichmethaar rijke creativiteiten geavanceerde technischeexpertise blijventoewijden totoplossingenopdiverse industriëlegebieden. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------