advertisement

MAC 2009

67 %
33 %
advertisement
Information about MAC 2009
News-Reports

Published on December 5, 2008

Author: zakion7

Source: authorstream.com

advertisement

MAC 2009 : MAC 2009 Posted by Dr. Mahathir Mohamad at December 2, 2008 1:06 PM MAC 2009 : MAC 2009 1. Negara tertunggu-tunggu Mac 2009 di waktu mana peralihan kuasa dikatakan akan berlaku.2. Kepercayaan bahawa ini akan berlaku diasaskan kepada pengumuman oleh Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi yang dia akan serah jawatannya kepada Dato' Seri Najib Tun Razak pada tarikh tersebut. Abdullah juga menyatakan yang dia tidak akan bertanding jawatan Presiden Umno dalam pemilihan ahli Majlis Tertinggi Umno pada Mac 2009. Justeru tidak ada bahagian yang mencalonkan Abdullah sebagai Presiden.3. Biasanya sesiapa yang menjadi Presiden Umno akan menjadi Perdana Menteri jika Barisan Nasional menang dan menjadi parti yang terbesar dalam Parlimen. Tetapi ini tradisi sahaja. Jika diberi kepercayaan oleh majoriti ahli Dewan Rakyat, yang bukan Presiden Umno dan Pengerusi BN juga boleh jadi Perdana Menteri. MAC 2009 : MAC 2009 4. Dalam parti-parti lain di Malaysia terdapat Menteri Besar dan Ketua Menteri yang tidak terdiri daripada Presiden parti. Demikian sementara Haji Hadi adalah Presiden PAS, yang menjadi Menteri Besar ialah Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat.5. Dalam DAP sementara pemimpin besarnya ialah Lim Kit Siang tetapi dia tidak jadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Keadaan yang sama terdapat dalam parti Keadilan di Selangor. Bahkan jika ketua Pakatan ialah Dato' Seri Anwar Ibrahim, dia tidak mengetuai mana-mana Kerajaan yang dikuasai oleh Pakatan.6. Berita angin sudah berkembang bahawa walaupun Najib akan jadi Presiden Umno, tidak semestinya dia akan jadi Perdana Menteri. Berita yang didengar ialah Abdullah masih berminat meneruskan jawatan Perdana Menteri. MAC 2009 : MAC 2009 7. Jika diambil kira sikap pemimpin dan ramai ahli Umno, kemungkinan ini berlaku tidak mustahil. Mereka tidak akan menentang Abdullah kerana mereka amat selesa dengan kepimpinan beliau dan nikmat tertentu yang mereka dapati darinya.8. Tetapi pengekalan Abdullah sebagai PM tetap akan menyemarakkan kebencian rakyat kepada Umno dan BN. Politik akan bergolak sepanjang masa sehingga pilihanraya. Dan apabila datang pilihanraya percayalah majoriti rakyat akan tolak Umno dan BN.9. Rakyat tidak berminat dengan parti-parti lawan tetapi mereka tidak ada pilihan. Umno sudah jadi parti pimpinan ramai perasuah dan jika Umno menang bersama BN, maka yang akan memerintah Malaysia ialah orang yang menjadi Perdana Menteri dan Menteri melalui rasuah dan mereka ini tetap akan amalkan rasuah dalam Kerajaan untuk dapat balik "pelaburan" mereka dan lebih daripada itu. MAC 2009 : MAC 2009 10. Jika rakyat Malaysia ingin elak daripada nasib buruk ini menimpa negara, rakyat perlu beritahu UMNO dan kepimpinannya awal-awal lagi iaitu rakyat akan tolak UMNO jika orang yang diketahui umum terlibat dengan rasuah dipilih sebagai pemimpin UMNO pada pemilihan Majlis Tertinggi Mac 2009.11. Demikian juga jika Abdullah cuba terus menjadi Perdana Menteri selepas Mac 2009, rakyat harus beri mesej yang jelas yang UMNO serta BN akan dikalahkan.12. UMNO pimpinan perasuah dan perosak tidak harus diberi kuasa memimpin negara yang tercinta ini. 13. Kerosakan yang telah dilakukan selama lima tahun Abdullah menerajui Kerajaan Malaysia sudah cukup buruk. Fikirkanlah akan keburukan yang akan dilakukan kepada UMNO dan negara apabila seluruh kepimpinan Kerajaan terdiri daripada perasuah. MAC 2009 : MAC 2009 14. Dalam UMNO sekarang sudah ada orang yang berpendapat kalau ini adalah kali terakhir mereka akan dapat sogokan, lebih baiklah mereka menerima. Sekurang-kurang mereka akan kecapi "nikmat" sekali. Mungkin tidak akan ada peluang lagi. Apa jadi kepada UMNO, bangsa dan negara adalah masalah lain, bukan masalah mereka. Bagi mereka "nikmat" tidak boleh ditolak, walaupun hanya RM100.15. Bagi mereka ini generasi akan datang akan kutuk mereka apabila orang Melayu di Malaysia sudah jadi seperti orang Melayu di Singapura di mana mereka menjadi "hamba" kepada kaum-kaum lain. Inilah nasib yang menunggu orang Melayu kerana lebih sedia disogok daripada mempertahan dan memelihara kuasa bangsa. MAC 2009 : MAC 2009 397 Comments Slide 8: By Poh on December 3, 2008 5:12 PM Dear Tun, You may know that the PM is corrupted. You may know that those seeking election in March 2009 are corrupted. Since you have the well being of the "bangsa and Negara" at heart and you are so concern about the country going down the drain, why don't you report to the ACA? If the ACA does not taking action upon your report, then come out in the open and spill the names. Please do not harp on the issue and hope that someone else would do the job for you. By the way, leave Singapore alone. I think the malays there are very happy with the situation there. Here, inspite of the Government run by Malays, the malays are still not happy. You are a good example. Good day Tun. Poh You a Malay? If not, stop blabbering… Slide 9: By rarunasalam on December 3, 2008 5:10 PM Tun 1/ you're impatient for 2009 March because you want your henchmen running UMNO (and potentially the country) sooner...in that regard, you write with the innuendos so you can stir public emotions... 2/ your son states that he wishes to see replacement of vernacular schools to improve the integration of MALAYSIANS. You make your cynical statements talking about how MALAYS will become a slave in their own country...so, in other words, you are against your SON's views...care to openly lambast him given you criticise everyone who is against your opinion? 3/ Don't play the race card TUN - if you continue your disparaging remarks and cause disharmony between the races, it bodes you no good sir, because God sees no differentiation between people of different color or backgrounds... (Ravi) He’s FOR racial integration; you are FOR racial separation…. Wrong analysis & conclusion… Its you, not Tun Slide 10: By Awang Teypin on December 3, 2008 5:05 PM Salam sejahtera Tun,Saya berharap Pak Lah atau pun penasihat2 beliau dapat membaca posting yang TUN coretkan ini. Sapa-sapa yang dok kata Tun Mahathir tak relevan lagi tu..!! Coba lah teliti tengok 'respon' Blog Che Det ini...!! Dan yang lepas2..sungguh membanggakan..!! Depa-depa yang kat Malaysia Today tuu...!! Dah tentu JELES..!!Kerana,walau macam mana pun "Che Det" tetap mendapat sambutan...tak kira lah sama ada pro ka atau sebalik nya. Ini dah tentu ..dah!! Mesej yang Tun Dr. Mahathir ingin sampai kan mendapat perhatian. Walaupun ada seketikanya Media Perdana memandang sepi bila Tun membuat sebarang kenyataan. Tapi kini Tun mempunyai medium yang tak boleh sapa-sapa pun nafikan pengaruh besar nya ini. Terutama nya pada bakal 'Pemilih atau Pengundi' warga Malaysia. Tak sikit tapi dah tentu banyak..!! Apa-apa yang di perkatakan oleh Tun Dr.Mahathir..akan mempengaruhi corak pola bakal-bakal 'Pengundi2' warga Malaysia bila di ada kan Pilihan raya kelak....!! ( Ini pendapat saya..tapi mungkin betoi kut!!) Macam mana pun sendiri mau ingat...sendiri empunya undi lain orang apa peduli..!! Wassalam.... Don B.Jeles of teypin. Slide 11: By aimdaim on December 3, 2008 4:59 PM Salam Tun & Pembaca, Saya berasa begitu takut ketika ini untuk melihat kejatuhan parti UMNO dan bangsa melayu. Apa yang boleh saya lakukan untuk mengelakkan perkara ini berlaku kerana saya hanya orang biasa. Bolehkah dibuat tunjuk perasaan seperti di Thailand untuk menurunkan perasuah2 yang bakal & sedang memimpin UMNO nanti dan ketika ini? atau tunggu dan lihat sahaja. Slide 12: By sitinur on December 3, 2008 4:57 PM asalamualaikum bapak....heheheheee....pas baca post bapak semalam..GERAMMMMMMMMn kalut nak balik....silap tulis lak...i like to move it..move it...hehehee..malu.....dah takto nak cakap aper lagiik dah... dada duk terbuku manjang...sidol duk bersuka ria...bergumbira....bukan nak jeles anak nantu dia o saper2 pun kaya raya jutawan billion2aire....lantak depa lah..janji tak nyusahkan idup kami... takmo kat pimpinan sidol pun dah tunjuk dah...masaallah nyer sidol tak reti bahasa pekak badak err...ampun2 ya Allah.....yg menti2 pun seme2 duk hangguk2....sekerat dua jer yg geleng2...ganer lg nak buat bapak...sidol suka kot jadik mcm thailand....ha..naper mahkamah m'sia tak buat mcm kat thailand..tak boley ker... Slide 13: By syahrol on December 3, 2008 4:31 PM Jangan Sampai Bangsa Melayu Hilang Tanahairnya sendiri seperti yang berlaku di Singapura. Nak laungkan azan pun boleh jadi isu. Inilah hakikatnya kalau kita terus tidur dan membiarkan bangsa lain mengaut keuntungan dan mengambil kesempatan terhadap sikap toleransi masyarakat Melayu. Bangsa lain takkan berpuas hati dengan apa yang mereka ada. Walaupun kita cuba untuk membangunkan bangsa kita di tanahair kita sendiri, bangsa lain takkan berpuas hati. Kita tubuh UiTM pun jadi bahasan. Sekarang ni pun kalau nak cari kerja kalau pandai bahasa Mandarin diberi keutamaan, tentulah yang bukan Melayu yang pandai Mandarin. Kalau kita tengok jawatan tinggi dalam sesebuah syarikat tempatan pun, ramai lagi orang bukan Melayu dari orang Melayu. Kalau ada pun pendapatan mesti kecil dari bukan Melayu. Kita kumpulkan semua kenderaan mewah kat Malaysia ni, bukan Melayu lagi ramai. Top billionair pun bukan orang Melayu. Sekarang ternyata, ekonomi Malaysia dipelopori oleh bukan Melayu. Perkhidmatan tentera ramailah orang Melayu. Siapa lagi yang sanggup berkorban untuk tanah Melayu ni. Siapa yang lebih kaya? Orang Melayu nak membangunkan dan memperbaiki taraf hidup mereka. Kalau tidak ada apa-apa peluang untuk orang Melayu, bagaimana Melayu ingin terus maju. Janganlah pertikaikan hak orang Melayu. Semua bangsa ada hak masing-masing. Pertahankan hak masing-masing. Mempertikaikan hak orang lain boleh menyebabkan perkara jadi lebih buruk lagi. Membangkit isu ketuanan Melayu, negara Islam, hak-hak Pribumi & Bumiputra dan lain-lain. Bukankah kenyataan ini membahayakan. Slide 14: By Mis_bah on December 3, 2008 4:21 PM Assalamu Alaikum Tun Saya berharap khabar angin itu tidak mengandungi sedikitpun kebenaran. Tapi kalau ada kebenarannya, saya fikir tak baiklah untuk agama, bangsa dan negara kita. Amat besar kesan dan implikasinya, dan mungkin mengambil masa satu atau dua generasi kita untuk pulih. Itupun kalau masih boleh pulih. Sejak kejatuhan tamadun Islam, pelbagai usaha telah dilakukan. Namun sudah beberapa generasi sejak keruntuhan tamadun Islam, sehingga sekarang tidak juga pulih-pulih. Yang kelihatan semakin sukar. Fikirlah. Apa yang sudah ada dalam dakapan kita peganglah erat-erat. Jangan sekali-kali lepaskannya kerana sekali ia terlepas payah untuk mengambilnya semula. Tengoklah Singapura. Tolong jangan pandang ringan situasi politik sekarang. Saya harap orang Melayu kite tak kira siapa, janganlah berpolitik sangat. Janganlah demi kuasa kita sanggup menggadai dan mengorbakan apa sahaja termasuk marwah bangsa dan hak keistimewaan Melayu. Slide 15: By rajakatak212 on December 3, 2008 4:15 PM Kepada smua..kita asik bergaduh pasal ini dan itu dlm blog ni..ada yg x sependapat antara satu sama lain..ada yg setuju ada yg tidak..ada yg kutuk ini dan kutuk itu..perasankah kite bahawa kita just tahu cakap je..tahu komen je..tahu gaduh2 je..yg kita tahu kita ni betul je sentiasa then org lain salah je sentiasa..pasal rasuah..pasal politik wang..pasal isu perkauman..pasal isu azanlh..pasal isu papan tandalh..bnyk sangat isu sampai kite sndiri lupa smua isu itu siapa yang timbulkn??..siapa yg bising2??siapa yg akan kena???kita sebagai rakyat apa yg ptut kita buat???nk tukar kerajaan???nk kerajaan yg macam mana???adil???jujur???lau kita smua rasa kita ni adil,jujur napa kita tidak ikut sama mentadbir kerajaan???napa just duduk buat komen yg ntah brapa ratus or ja yg baca..sedangkn rakyat malaysia ni ada 27juta org..komen korg smua ni mcm sampah je sebenarnya..korg submit hari ni esok org dh lupa..apa tujuan kita komen smua benda ni???langsung xda kesan apa2.. itulah sifat manusia just tahu nk komen nk buat maaflah jauh sangat jaraknya..napa korg tidak diberi peluang nk ikut politik ke???hahahanapa pemimpin yg lain bleh join napa kita tidak boleh??malaysiakn boleh..tp sebenarnya myb kita pn akan jadi mcm pemimpin yg kita kutuk juga kot..so sapa yg nk tegakkn keadilan yg tak pernah tegak ni???pemimpin skng ni dh x bleh nk tegakkn kita plak ckp takda peluang nk tegakkn..emmmmm..ntalah sapalh yg bleh nk pimpin negara tanpa rasuah????TUN???hahaha..xkan nk TUN jadi PM lg kot???lau TUN jadi PM balik TUN nak buat apa???kita ni rakyat malaysia sebenarnya nk kerajaan yg macam mana???kita sibuk2 nk komen kerajaan skng ni,ntah2 diri kite sndiri pn x bleh nk diurus lg..so jangan komen bnyk kita buat je trus..lau nk ubah..ubah kat mana??sapa kita nk pilih????so LU ORG PIKIRLAH SENDIRI>.... Slide 16: By nonmdnoh on December 3, 2008 4:06 PM Assalamualaikum / Salam sejahtera semua. Setiap kali saya buka blog chedet, komen terakhir akan menjadi perhatian saya dan kebetulan pula komen tersebut menghentam DM. (selalu macam ni) Kali ini dari saudara apit dan sudah tentu membuat saya terpanggil untuk turut serta memberi komen. Yes..selama beliau menjadi PM ada anak anak beliau yang terlibat dalam perniagaan dan menjadi kaya kecuali terlibat dalam POLITIK (diharamkan) yang mudah menjadi lebih kaya raya. Anak anak dan krone dapat projek kerajaan dan usaha sendiri. Kadang kala untung dan ada yang rugi. Bila rugi sapa pun tak tolong walaupun ia membawa kepada maruah melayu sendiri. Apa bezanya dengan PM yang ada sekarang?. Selepas jadi PM, Menantu (yang entah dari mana...ada agenda tersendiri) terus terlibat dalam POLITIK dengan sokongan yes man dalam UMNO beliau terlalu berkuasa. Pemimpin yang sepatutnya layak diketepikan malah ditalkinkan terus. Selam 5 tahun, bagaimana tahap kekayaan beliau (boleh saudara apit tolong jelaskan), semua orang tahu tahap kekayaan KJ dan anak anak PM sekarang dan memusnahkan UMNO. Sebagai orang awam/rakyat, apa moral yang boleh dikutip daripada cerita (perbandigan) ini. Agaknya boleh disimpul seperti berikut: Slide 17: Intigriti...kalau awak seorang yang iklas, haramkan terus anak menantu terlibat dalam POLITIK sebab ini adalah landasan yang mudah untuk menonjol diri sebab bapa PM. Buat apa pun atas status tersebut sukar dikekang oleh sesiapa. Nak himpun kekayaan cukup senang dan tak ada istilah RUGI malah nak jawatan pun diberi. Benda benda ini semua akan membawa kepada penyelewegan dan terbukti hari. Jadi siapa yang lebih dihormati (berintegriti) dalam hal ini. Seorang yang memerentah selam 23 tahun yang mengharamkan anak2 terlibat dalam politik yang dilihat beliau boleh merosakan beliau, negara dan parti yang diwakili dengan seorang yang memerentah selama 5 tahun dengan menyokong penglibatan menantu dalam politik (atas kehendak rakyat konon) dan berlaku penyelewegan maha dahsyat (merosakkan parti melayu). Lojiknya kalau DM nak, sudah ada seorang daripada anak beliau berjawatan menteri kabinet hari ini, tak lah susah susah Mukhriz merangkak seperti hari ini atau bertimbunlah kekayaan anak anak beliau sehingga boleh mewakili sebahagian peratusan kekayaan mewakili bahagian bumiputera dalam DEB seperti kekayaan Ananda Krishnan mewakili kaum india. Ya....memang anak mahathir kaya, tetapi atas usaha sendiri dengan sedikit bantuan bapa (kedudukan bapa) tetapi taklah sampai ambil hak orang lain. Anak beliau juga macam kita nak hidup dan kaya. Megapa kita harus dengki bila melayu kaya dengan jalan betul. Bapa mana tidak akan tolong anak kalau apa yang dibuat adalah betul....kecuali apit. Slide 18: 2. Wawasan (vision)...jelas perbezaan ketara 2 orang pemimpin ini. Seorang berketerampilan dalm penggurusan negara, dapat melihat natijah kepada tindakkan maupun dasar yang akan dibuat, boleh diharap untuk menjaga kepentigan bangsa dan agama (saya masih berpendapat agama tidak boleh dipertanggunjawabkan kepada pemimpin,parti politik seperti UMNO maupun PAS apatalagi PKR kalau peganutnya (diri sendiri) tidak mau menjaganya).Betul, 5 tahun adalah terlalu singkat untuk megukur prestasi, tapi kalau dah lima tahun dipenuhi dengan kegagalan dan merosakkan apa yang ada, apa lah yang boleh diharapkan untuk tahun tahun mendatang? Melayu Pulau Pinang.........nyayian sedih yang boleh didendangkan pada waktu dan ketika ini tetapi bukan sebab DM wahai saudara apit, tetapi disebabkan sikap mereka sendiri (melayu sebelah pulau). Apa yang pemerentah tak buat untuk mereka mereka ini. Bagaimana didikan kepada anak anak sebagai warisan melayu pulau. Cukup sekadar SPM, pas tu kerja kilang, beli motor bawa awek dan kawin. pas tu lari keluar dari Pulau beli rumah kat seberang. Kira oklah jika dibandingkan dengan rakan rakan yang menjadi doktor hanya pandai guna jarum dan cari urat saja. Melayu balik pulau pulak penuh dengan dilema dihimpit pembangunan. Kebun durian dijual untuk wang segera. Tanah digunakan pemaju untuk membina rumah paling murah RM250.000. Mereka hanya mampu beli rumah kos rendah saja atau keluar dari pulau, pergi ke Sungai Petani beli rumah harga RM250.000 yang lebeh canggih dari yang ada kat Balik Pulau. Hebatkan pengurusan kewangan kami. Hampehh....menang sorak kampung tergadai. Apa yang tinggal hanya Dewan Perniagaan Melayu yang bangunannya hampir roboh. Atas iltizam politik ia dapat bertahan kerana salah satu jabatan kerajaan menyewanya (kalau hampa keluar sapa lah nak mai sewa bangunan ni.....kata bangunan tersebut). Slide 19: Oh ya ada satu lagi...Bangunan UMNO (sebenarnya saya terpandang menaranya dari pejabat saya). Semua ini bukan salah DM semata mata saudara apit. Dah habis pasal komen Saudara Apit menghentam DM (dia hentam membabi sondol....opss membabi buta,leh pulak. kita dikata HARDCORE). Ini pasal komen Saudara Mukhriz berkaitan dengan SJK (C/T) dan disusuli komen masayarakat cina dan india dengan SAMAN POLIS!!!. Salah ka cadangan itu.. Apasal mereka melenting sebegitu rupa. Kalau bercakap soal yang berkaitan dengan kepimpinan. Rakan rakan kita pandai pulak merujuk kepada fakta kemenangan Barak Husein Obama yang megatasi sentimen perkauman. Kalau hendak memperkasakan perpaduan atau integrasi kaum, sistem pendidikan yang dicadangkan Mukhriz adalah salah satu pendekatanya. Kalau tak dapat laksanakan pada masa terdekat ini mungkin dapat dilaksanakan pada 150 tahun akan datang (Barak Obama melepasai ranjau perkauman selepas 200 tahun AS merdeka). Masyarakat cina dan india (pemimpin politik) yang mempertahankan sistem pendidikan ini atas dasar apa. Tak lain tak bukan atas dasar POLITIK kepartian semata mata, lupakan soal perpaduan kaum. Yang sedihnya.....mana pi pemimpin melayu atau NGO melayu. Tak mau buat SAMAN POLIS sama ka atas isue mempertikaikan hak ketuanan melayu (lebih tepat hak istimewa bumiputera)yang terang terang di lindugi perlembagaan yang dibangkitkan oleh ahli politik cina/india.Zzzzzzzzz tidur seperti paklah tidur atau biaq pi lahhhh depa bukan kacau anak bini aku??? Wallahhuaklam.........Terima kasih.Sayangg Tun. Slide 20: By sam on December 3, 2008 4:00 PM Salam Tun,Saya terpanggil utk memberi pandangan saya terhadap senario politik terkini..Sebelum itu saya ingin umumkan bahawa saya bukan ahli kpd mana-mana parti politik diMalaysia.. Saya menyeru pada Tun utk tidak mengeruhkan keadaan kerana Tun warga yang suaranya masih diterima dan didengar oleh ramai bukan sahaja didalam malah diluar negara.Kerana Tun adalah Bekas PM Malaysia yang terunggul. Adakah Tun mahu melihat Melayu HANCUR. MALAYSIA BERGOLAK. Saya ambil petikan keyataan tun dibawah ni:.."Umno sudah jadi parti pimpinan ramai perasuah dan jika Umno menang bersama BN, maka yang akan memerintah Malaysia ialah orang yang menjadi Perdana Menteri dan Menteri melalui rasuah dan mereka ini tetap akan amalkan rasuah dalam Kerajaan untuk dapat balik "pelaburan" mereka dan lebih daripada itu.".. Tun nampak perasuah dalam UMNO ?... Jika nampak dedahkan jgn diamkan sahaja atau hanya riuhkan dalam internet..Apa hasilnya.Tiada hasil positif utk membantu UMNO dan Melayu secara langsung. Itupun kalau Tun sayangkan bangsa Melayu dan UMNO... Slide 21: Yang pasti Tun hanya melemahkan UMNO dari kaca mata pembangkang dan rakyat yang tak tahu menahupun jadi benci pada UMNO.. Saya berpendidikan sekolah Cina, serba sedikit saya dapat memahami cita-cita kaum Cina. Mereka akan dapatkan apa yang mereka hendak by hook or by crock, sooner or later. Maaf saya juga ada darah keturunan Cina, Sebab tu nama saya Sam (Kongsi) atau Tham atau Tam Tetapi saya lebih rapat pada kemelayuan sebelah Emak saya Melayu, isteri saya Melayu,..Alhamdullillah kami lebih pada kemelayuan... Ketika ini parti berasakan kaum ini semaikin berani memainkan sentimen dan mempersoalkan ketuanan dan hak istimewa bumiputra adalah disebabkan mereka nampak kelemahan UMNO dan sokongan Melayu pada Umno telah makin berpecah kepada 3 kumpulan, UMNO, PAS dan Keadilan... Jadi ada baiknya Tun dedahkan nama-nama perasuah yang Tun yakin mereka ini perasuah, tak kira sama ada mereka ini kawan atau lawan, Tun kena dedahkan satu persatu termasuk anak2 Tun sendiri jika mereka terlibat, Biar rakyat menghukum mereka jika BPR tidak ada bukti utk mengheret mereka ke Mahkamah. Tetapi politik dan Wang tetap tidak boleh dipisahkan, Mana ada aktiviti politik boleh berjalan tanpa wang.Istilah politik wang telah disalah taksirkan dengan rasuah. Rasuah membeli undi ni yang mesti dibeteras habis-habisan. Ada bukti sila kemukaan sama ada calon-calon TPM, Naib persiden, MT, Pemuda, Wanita, puteri, Ketua bahagian dan pewakilan ada terlibat dengan rasuah atau tidak. Jangan cakap jika tidak ada bukti, Jangan Simpan jika ada bukti Ini lah yang penting utk servival umno dan Melayu secara amnya.. Jadi harap tun fikir-fikirkan lah..Wasalam Slide 22: By HBT on December 3, 2008 3:48 PM Tun, Under Tun's leadership, mat salleh kata :Mahathirism = Anti-Free Market Now, under Najib, sebagai Finance Minister, say NO to Mahathirism which means: Anti-Mahathirism = Free Market Hm... patut lah MCA, Gerakkan hantam 30% equiti, ketuanan melayu, social contract dan single education system. Wahai kaum Melayu, bila Free Market is allowed, then Malays will be hamba kepada kaum2 lain. I, as a chinese, am saying this because malays are god-fearing, and kaum cina are not god-fearing, thus they will do whatever is necessary to become richer and more powerful because they are the self-claimed Tuhan. Look at Tunku Imran, the chairman of Petra Group, has trusted the management, what did the management done to Tunku. Kaum Melayu adalah kaum yang terlalu senang mempercayai orang dan senang disogok. Pak Lah nak jadi PM lagi Tun, Hm... Tun mesti tahu mengapa ini berlaku. Kalau saya tak salah, anak dan menantunya dah buat banyak perjanjian dengan negara2 kaya kerana kejutan budaya, jadi DS Najib tidak berani nak jadi PM, kerana takut nanti pening kepala.Till then Tun... Slide 23: By Alex on December 3, 2008 3:38 PM Dear Tun, Saya rasa YAB Tun Dr. Mahathir tersilap berkenaan berapa Ketua Parti tidak menjadi Menteri Besar atau Ketua Menteri, setahun saya seseorang sebelum boleh dilantik sebagai Menteri Besar atau Ketua Menteri beliau seharusnya adalah seorang ahli Dewan Udangan Negeri bagi sesebuah negeri. Misalnya Penasihat DAP En. Lim Kiat Siang adalah Ahli Parlimen Ipoh Timor di negeri Perak dan bukannya ADUN di negeri Pulau Pinang manakala anaknya YAB Tuan Lim Guan Eng adalah salah seorang ADUN di negeri Pulau Pinang. Dari segi perundangan negeri Lim Kiat Siang tidak boleh dilantik sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang dan bukan kerana beliau tidak berminat untuk dilantik. Perkara yang sama berlaku di negeri Kelantan yang mana Tok Guru Nik Aziz adalah salah seorang ADUN negeri Kelantan dan Partinya menang maka Tok Guru lah yang layak dilantik sebagai Menteri Besar. Presiden PAS adalah Dato Hadi Awang tapi beliau bukan bertanding di negeri Kelantan. Jangan Tun lupa pada tahun 1999 yang mana negeri Terengganu jatuh di tangan PAS, siapa yang jadi Menteri Besar ketika itu ? Kalau saya tak silap Dato Hadi Awang lah Menteri Besar Terengganu kerana beliau adalah ADUN yang menang di negeri Terengganu. Slide 24: Dato Khalid adalah Menteri Besar Negeri Selangor dan bukan Dato Sri Anwar Ibrahim atau Datin Sri Wan Azizah, jawapannya sama juga kerana Dato Sri Anwar bukan ADUN di Negeri Selangor. Saya percaya Tun lebih arif dari saya berkenaan dengan perkara ini. Kecuali sesuatu yang dilakukan oleh Presiden Parti yang menang dalam pilihanraya, kes seperti ini biasa berlaku di Negeri Kedah ketika Tun mahukan Dato Sanusi jadi Menteri Besar Negeri Kedah. Salah seorang ADUN terpaksa kosongkan kerusinya untuk Dato Sanusi bertanding, apabila Dato Sanusi menang maka Tun pun lantik beliau sebagai Menteri Besar Negeri Kedah. Tolong Tun perbetulkan saya kalau saya tersilap. Kalau apa yang dikatakan YAB Dato Sri Abdullah Ahmad Badawi tak cadang nak lepaskan jawatan Perdana Menteri selepas MAC, 2009, saya rasa ia tak akan berlaku kerana kalau benar berlaku pada tahun 2009 maka peluang untuk Presiden parti Kaum bukan melayu di dalam BN ada peluang untuk jadi Perdana Menteri sebab tak semestinya Presiden UMNo akan jadi PM. Pada masa itu tidak ada sesiapa pun di dalam UMNO layak untuk persoalkan perkara ini lagi kalau tuntutan ini benar berlaku. Sekalin Terima Kasih I don’t understand the logic.. Slide 25: By Pak Din on December 3, 2008 3:31 PM Dear Tun, We all have a common understanding that the current PM is useless and have to go. Almost everyone agrees. I really want you to look into what the hell has Hishamuddin done all this while as Ketua Pemuda?? Mana ada pelapis? Rata2 pemuda semua sokong PKR? Apa dia dok buat? Tidoq juga ka? + the Keris incident has caused a big Hu-ha among other races. Saya penyokong UMNO tapi tidak boleh sokong membabi buta. Dia dok sebok berpolitik nak naik atas .. tanggung jawab dia, dia lupa kot? Whoever is next has a mammoth task to clean up after him. I hold him partly accountable for this current crisis. Of course he is way down the chain compared to PM and anak beranak. Salam hormat Tun Slide 26: By azza_ct on December 3, 2008 3:31 PM Assalamualaikum Tun serta keluarga.... Untuk apit(dec2,2008)saya memang sokong Tun punya cara... Zaman pemerintahan Tun rakyat tak susah macam sekarang....CUBA RENUNGKAN..... Persidangan cawangan dan bahagian UMNO bebas rasuah.... Jgn pelik jika ada individu yang datang mesyuarat UMNO guna TELEFON baru.... Sebab dapat DUIT TERPIJAK kata dia... Nanti G7 tak tahu berapa dapat... RASUAH RASUAH RASUAH....UMNO RASUAH....(PEMIMPIN UMNO SEKARANG SOMBONG DAN BONGKAK) Slide 27: By EB on December 3, 2008 3:30 PM Dear Tun All the sogokan and rasuah issues is only camouflage at the moment and whatever said now will put to rest once March 09 is over. Everyone will be cheering and saluting the new Umno chief, BN components will throw in their welcome and good wishes not to forget the flourish speeches. In you opinion because of Umno’s attitude BN may loose the next election and trying to advice the Malays to chose the right leaders in Umno so that the Malays can keep on enjoying the privileges. BN will definitely loose if keep on harping the Malays rights and privileges rakyat is fed-up with this issues. You will be one of them Thanks for the prophecy.. Meaning you & your gang.. Slide 28: You are put ting fears to the Malays of losing their privileges and the consequences if BN loose the next election. The Malay rights are in the constitution no matter BN win or loose still able to enjoy it. I don’t agree Singapore Malays living like slaves moreover they are better of in living conditions compare to Malaysian and they are also enjoying the country’s economics growth irrelevant which races or party is the government. It’s ridiculous to fish for sympathies by downgrading the malays in Singapore. This is not a true Malaysian style. You should consider saying the other races in Malaysia are living like slaves that will be more appropriate because of your policies which marginalize the races during your time as the PM. Don't create hatred among the races with your provoking messages, malaysian will definately make the right decision on the next election.*** Tell to this guy and his daddy…and their lawyer friends Slide 29: By Anak Nana on December 3, 2008 3:26 PM Assalaamualaikun kepada Tun dan keluarga, Saya dah jemu,penat,fed up,meluat,frustrated,annoyed and most of all hilang harapan/lost of hope and kepercayaan, to see what is happening to the one and only party that has nutured, developed and made Malaysia what it is today. All the effort has come down to:1.Squablling on issues that has long been accpted, enshrine and tolerated by the majority of Malaysian2. Joslting for position to strive for self interest and glory3. Ignoring the main issues facing the country which is the nations's economic sustainability/progress and continued harmony among all Malaysian4.Intergrating social development among the races5. Ensuring wealth sharing among the races6. Security and protection for all the races What more can I say...vote for the opposition.....I don’t think so Slide 30: By Azmi Legacy on December 3, 2008 3:23 PM As'kum Tun, I wish you well. During your premiership, I could see that your selection of leaders were generally acceptable by the public at large. Rarely did we hear opposing views by rakyat - I dont think that agreeing with you most of the time, is necessarily bad - I realize that you love differenting views. I do feel that at the moment, the current premiership continuously being opposed or even rejected - may be due to obvious seemingly unintelectual appearance, the non-stop seemingly rushed direction (that tremendously confuse rakyat) or even disintegrating alliances views. I have 2 super naive and very basic questions/suggestions; 1. Who do you think is clean enough (of course also intelligent, honest, committed with vision, assertive when necessary, etc.)to lead Malaysia as PM (or any other country leadership positions). Do we have anybody at all at this moment - whether he be Malay or Chinese or Indian - UMNO, PAS, MCA, MIC, etc? What does it take to groom somebody like this? - My personal feeling is that I dont think it is that difficult to search, develop, qualify for such a person within your administration, past administartion or even Pak lah - so that we are always ever ready. May be this should be the additional function of Perdana Foundation. Hopefully we can groom so many that we as rakyat have option to choose. Slide 31: By Azmi Legacy on December 3, 2008 3:23 PM 2. What governing system or culture will be suitable for multi races/cultures and multi religions like Malaysia? I would think that we already have one (of course any system or culture will require continuous improvement), - but grossly ineffective or lack of communicating them to the Malaysians at large. School or even University (or even PLKN) may not be the best age/timing/place due to their capability of understanding or appreciation - may be we should consider communicating them to those 25 or above with method that is more practical - I am sure this can be developed - set-up a super creative and integrative team and I am sure this can be done within short period of time. At the moment worrying about the current situation may not yield much of anything - we just have to accept what is coming while contributing to our best. But to have program to develop future leaders (purposefully) has got to start immediately - hopefully in 10 years time we have leaders to be proud of again. I am one of those who are proud of you... Wallahuaklam. Slide 32: By haris on December 3, 2008 3:05 PM skrg nie DUIT semua cina dah sapu......tinggal pangkat dan kuasa aje lah.....lepas tu melayu dah boleh gali kubur sendiri lah.... Slide 33: By Anak KSB on December 3, 2008 2:58 PM Salam Tun! Sikit cetusan rasa Tun..... UMNO dukung demokrasi. Pencalonan dan perlawanan adalah lumrah.Apahal nak sensasikan perkara ini. Sampai nampak jelas perpecahan. Memang dah pecah ke? Rafidah....Shahrizat....Kamalia....Wanita UMNO! Dah calon tu lawan lah....Betul....TAPI! Tapi lagaknya seolah olah dalam dunia ni tiada lain parti yang ada. As if Malaysia is solely about UMNO. Dengan megah bergaduh berperantarakan media. Look....orang boleh bosan dengan Rafidah....Shahrizat....Kamalia....Wanita UMNO dan UMNO itu sendiri. jangan sombong bodoh....ya tak Tok Muhyiddin? Zaid orang kecil ya tak. So....patutnya pemimpin UMNO tu jangan jadi bodoh...gelojoh...syok sendiri. Dan jangan jadi Raja Mendaliar...Raja Husin (Nak tahu siapa ni baca la buku sejarah)....Nanti ramai pulak jadi macam Tok Janggut, Datok Naning (Dol Said)...tanya orang Rembau...Ingat sikit kalau dapat duit beli makanan....dah makan jadi tahi (Ops! excuse my language Tun). Duit tu kalau dapat dari jual maruah maka...maksud nya maruah dia orang tu sama dengan tahi....ye tak Khairy? Tok Najib setuju tak? Maff Tun ....Ada kasar sikit nih...Wassalam Slide 34: By Liew on December 3, 2008 2:47 PM Tun, I think your son is fishing for votes and I think he is in the danger zone now and that is why he is using the Ultra Malaysia issues. Is he running out of ideas? Solving the problem of our education system is very simple. 1. Take away the religion factors in all school2. Use more English in school and teach science, maths and Geography in English 3. As usual BM is compulsory 4. Compulsory to take up minimum one language (Mandarin, Tamil, Russian, Japanese, French and etc.. ) More the better for ours kids. The main problem is religion and racist in school. If these two factors are totally removed from our school then all school will become ONE and the same. (I think there is no need for Malaysia to have a few type of school) Religion should not be taught in school but should be the parents sole responsibly. We are accountable to Allah..This is where we differ….but nobody force you to enroll in religious classes Our GOD is NOT $$$$$$$$$$$$$$ Slide 35: Currently the Govt. is trying to be the master of religion issues and is interfering with all sort of day-to-day activities and life of Malaysians. Tell us how to live our live must be the biggest joke as they can’t even update themselves but they want to tell us about some unproven ancient stories or when and where we can hold our lovers hands and etc... Wake-up! it is already 2008 not 1008, we know how to live don’t tell us because you don’t have the right. The Govt only have the right to administrate the country not our life. Religions are supposed to teach and to remind us to be righteous but not to become backward and start to live our life the ancient ways. Man has gone to Moon and Mars and there is nothing there. http://www.youtube.com/watch?v=BurcKIbYSCk http://www.youtube.com/watch?v=SoNcDhXM48s Everyone knows that English is important yet over and over again we hear politicians talking nonsense and trying to be ultra Malaysian. What is the good of being a prefect Malaysian with great BM or Mandarin spoken and written communication skill and being a kampong hero but cant communicate outside of his/her domain? Our education system is already at the lowest please don’t take it underwater. So much of English proficiency…I think this guy memorize essays & “vomit” them during exams… Slide 36: By cakkuncak on December 3, 2008 2:39 PM YAB Tun, Saya sudah yakin UMNO akan di tolak sebaik sahaja MT UMNO menerima penundaan penyerahan kuasa Dato Seri Abdullah kepada Dato Seri Najib dan pilihanraya UMNO ke Mac 2009 dan bukan nya pada Disember 2008. UMNO akan hilang kuasa dan mereka yang perosak ini akan tetap tidak akan mengaku dan sedar. Oleh itu, mungkin itu ada lah lebih baik daripada membiarkan mereka merosakkan negara. Slide 37: By roketbulan on December 3, 2008 2:28 PM Salam Tun, Minta laluan, Tun kata....11. Demikian juga jika Abdullah cuba terus menjadi Perdana Menteri selepas Mac 2009, rakyat harus beri mesej yang jelas yang UMNO serta BN akan dikalahkan. Nah.. Orang Kuale Terengganung, dak payoh tunggu Mac 2009 nok bagi mesej, Pok Loh patut berenti lama dah, pilihangraye kecik ni, puok mung jangang undi BN, undilah Tuk Mun. Idup Tok Mun. Slide 38: By hajiman ibrahim on December 3, 2008 2:09 PM Ybgh Tun,Pada saya kejayaan anak-anak pemimpin yang berjaya dan menjadi berada/mewah, tidak menimbulkan kecemburuan dihati. Pastinya, anak-anak orang yang bijak dan berjaya, melahirkan anak-anak yang bijak pandai. Tidak lah mungkin anak seorang pemimpin negara , menjadi papa kedana atau kutu rayau. Namun begitulah lumrah rakyat yang jahil senantiasa memendam hasad dengki yang tebal, mengharapkan anak-anak orang yang berjaya akan hidup melarat. Apa yang penting bagi seorang pemimpin, terutamanya pemimpin negara ialah, hasil dari pemerintahan nya. Kesejahteraan dan kejayaan negara yang mesti di ambil kira oleh rakyat. Amanah yang digengam menjadi tanggungjawab besar seorang pemimpin. Rakyat yang maju hasil dari pemerintahan Tun tidak mungkin menjadi begitu taksub hingga tidak dapat berfikir dengan waras. Jika dibandingkan dengan DSAAB, DSAI, kami masih dapat membuat pilihan bahawa Tun masih teramat baik dari mereka. Namun jika rakyat terbanyak memilih DSAI menjadi pemimpin Malaysia, waraskah mereka ? Memang kita masih ingat, dulu bila Tun buat jambatan PP, ada yang sanggup nak saman Tun, mereka dulu bila dalam serumah, menaburkan saham untuk kencu-kuncu nya, namun sekarang mereka dianggap hero dan bakal dijadikan pemimpin negara. waras ke tu ? Mendoakan kesejahteraan Tun sekeluarga. Slide 39: By samuraimelayu on December 3, 2008 2:01 PM SALAM AYAHANDA RAKYAT TUNIZINKAN, LARI TAJUK.UMNO pecat Zaid Ibrahim Oleh NIZAM HAMID, ARSHAD KHADdan SAIFUL HAIZAN HASAM KUALA LUMPUR 2 Dis. – Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim dipecat daripada UMNO berkuat kuasa serta merta ekoran beberapa tindakan beliau yang bertentangan dengan etika parti termasuk menghadiri perhimpunan parti pembangkang. Ditanya mengenai tindakan pemecatan terhadap Zaid, Abdullah berkata, tindakan tersebut adalah satu keperluan berdasarkan pada apa yang dilakukan oleh Zaid. “Dalam UMNO kita tidak amal double standard. Lain orang, lain keputusan. Tindakan Zaid dengan kehadiran beliau di kalangan pemimpin parti pembangkang dalam majlis-majlis yang diadakan pembangkang dilihat sebagai menyalahi etika parti,” katanya. TUKAR FONT SIZE KE 72 DAN KETAWA HA! HA! HA! HA! HINGGA SENAK PERUT SUATU KETIKA DULU AYAHANDA TUN PERNAH MENGELUH ' WHY DID ANWAR(IBRAHIM) THROW MUD AT MY FACE?' SUATU KETIKA SEKARANG NANTI PAK TUNDOL (JIKA DITAKDIRKAN DIANUGERAH TUN) AKAN MENGELUH ' WHY DID ZAID(IBRAHIM)THROW LINGAM'S POOPS AT MY FACE?' KAMI INGIN BERDUET DENGAN PM AAB(ATAS(kepala)ADA BATU)MENDENDANGKAN LAGU ROCK ' SAMPAI HATI' OLEH KUMPULAN SPRING DITUJU KHAS KEPADA ZAID THE LIMGAMPOOP; Slide 40: TERGAMAKNYA DIRIMU MENGHIRIS HATIKUTIDAK KAH DIHATIMU PUNYA PERASAANSAMPAINYA HATIMU MENINGGALKAN AKUDIMANAKAH JANJI MU YANG SETIA BETAPA SEPINYA PERJALANAN INIDIKIRI KANAN KU PENUH DURI 'CINTA'MUSAMPAINYA HATI MU MEMBIARKAN KU RINDUKAU TERUS MENGHILANG TANPA BERITA ENTAH MENGAPA RINDU HATI KU MASIH DIDADABUKAN NYA MUDAH NAK KU LUPAKAN APAKAH ITU TANDANYA AKU MASIH MENYINTASEDANGKAN ENGKAU ENTAH DIMANAHANYA TUHAN YANG MENGERTI DAN PERASAAN KUDITENGAH MALAM SYAHDU AKU....ZZZZZZZ RADIO ERA TERPAKSA MENGHENTIKAN SIARAN KERNA MASALAH TEKNIKAL IRAMA DAN LAGU TIDAK BOLEH DIPISAHKAN, BEGITU JUA LAH BANGSA, AGAMA DAN NEGARA. JANGAN SEKALI2 LUPA LIRIK LAGU NEGARAKU! ALFATIHAH, AMIN. Slide 41: By heicalmy on December 3, 2008 1:38 PM Salam Tun, Nampaknya Tun Tidur tak lena juga memikirkan Abdullah ,Abdullah ,Abdullah ,Abdullah ..... macam mimpi ngri . Salah Tun juga pilih dia kenapa tak pilih saya saja. Pekara yg lepas jangan jangan dikenang tunggu Mac 2009 tidak lama . Tidurlah lena ,kurang tidur jejas pula kesihatan. Sekarang ini Issu Rafidah kenapa Tun senyap saja , beliau juga jadi tumpuan rakyat Malaysia. Salam . Slide 42: By shuib on December 3, 2008 1:28 PM salam buat Tun & family moga sihat walafiat... insyaAllah.saya tak tau la samada rakyat m'sia sedar atau tidak, samada perasan atau tidak. . . kerana yang menjadikan pak lah perdana menteri adalah disebabkan sokongan kuat dan padu dari 'rakyat' dia dan 'rakyat' dia hanya +- 220 MP tu sahaja. . . HANYA +-220 MP SAHAJA sebab tu da tak perlukan sokongan 27 juta rakyat m'sia. . . senang dan mudah untuk mengawal +-220 ni kn kn kn. . . haha hihi huhu. . . he3sofaham-faham je la mengapa sampai sekarang dia tak letak jawatanhaha hihi huhu. . . he3.malang sungguh nasib rakyat dan negara m'sia ni le kn kn kn Slide 43: By Das on December 3, 2008 1:21 PM Dear Tun! Long live Lee Kuan Yew and Singapore!!! After 43 years of Independence, Singapore has "something" to show! What has Malaysia got to show?! Where are the Malays in Malaysia today?! Depending on the Chinese for the country's ecomomy, like the Indonesians?!!! I suggest you, with the title of Tun and Datuk, stop this finger pointing and using Singapore as a scapegoat for your personal follies!!! Malaysia will be there long after you are gone but my humble prayer for this gifted nation of natural resources is this, that it will be blessed in the near future with honest, competent and forward looking politicans with a sincere desire to uplift the lives of Malaysians and not the Malays alone!!! Please wake up, dearest Tun!!! Das Already shown. you refuse to see…still prefer Tamil films…Tamil channels…Tamil Tigers… Go to Kerala & do your humble prayers there. Tell KERALANS DON’T come to Malaysia and DON’T bullshit that their ICs were seized by estate management. So much about English proficiency.. Slide 44: By mantoba on December 3, 2008 1:19 PM Salam TUN semoga sehat selalu. Meninjau keadaan kemelut politik waktu ini agak mencemaskan. Terutama UMNO dan parti2 gabungan dalam BN. Sementara Umno sedang bergelut dengan perubatan kuasa antara sesama sendiri parti2 lain pula telah sedia mengambil kesempatan untuk mengukuhkan tekanan terhadap UMNO dan kerajaan yang maseh di pimpin oleh Pak Lah.Ini jelas dilihat apabila pemimpin2 dari MCA dan Grk.bergitu vocal terhadap issue2 yang mencabar kedudukan orang2 Melayu. Mereka tidak lagi berasa hormat dan segan2 silu membidas pemimpin2 UMNO secara terbuka. Apabila ada pemimpin UMNO cuba menangkis, mereka berkata pemimpin ini sedang cuba memancing undi untuk PAU. Ini kah yang ada dalam BN sekarang? Saya melihat parti2 dari kaum Cina telah mula menyemai atau menanam hasrat untuk menjadi PM dalam satu jangka masa yang terdekat. Mereka melihat peluang itu akan boleh di capai melihatkan Melayu sedang berpecah belah.Mereka sedang mengumpul tenaga dan menanamkan semangat kaum didalam diri mereka. Slide 45: Apabila DMTM mencadangkan hanya satu jenis dan aliran sekolah diperkenalkan diperingkat rendah, pemimpin2 Cina terus menyelar tanpa untuk melihat lebeh jauh atau pun cuba menilaikan cadangan itu. Mereka tidak menunjukan keikhlasan dalam mencari formula untuk perpaduan kaum. Ini jelas menunjukan sikap tidak mahu anak2 mereka dididik mengikut acuan sebagai Bangsa Malaysia. Mereka tidak berminat kearah membina perpaduan nasional. Apa yang mereka cari ialah untuk membuat tuntutan yang melampau konon nya untuk keadilan kaum dan kesamaan antara kaum. Tapi sebenar nya Mereka sedang memperkuatkan suara dan mengukuhkan pepaduan diantara kaum2 mereka untuk mencapai hasrat mereka untuk berkuasa penuh disuatu hari nanti. Pada mereka tak kira dari parti mana,DAP atau MCA atau pun GRK asalkan kaum mereka akan menjadi pemimpin. Courtesy of stupid Malay leaders from PKR, and the Dollah’s family… Slide 46: Umno mesti melihat telatah dan gelagat sesetengah pemimpin ini konon nya setiakawan mahu pun rakan kongsi. Mereka sebenarnya tidak ikhlas. Mereka sedang memberi tekanan pada UMNO untuk mengikut apa sahaja permintaan mereka didalam keadaan UMNO yang sedang tenat dan tercari2 pemimpin yang benar2 mampu memberi kekuatan pada UMNO,orang melayu dan agama Islam. Awas lah mereka2 ini lah yang berkemunkinan akan menjadi "api dalam sekam" atau pun "gunting dalam lipatan". didalam BN.Ada Pemimpin Melayu maseh lagi beragan2 dan tersenyum syok sendiri.Orang melayu maseh bertelagah dan berpecah belah.Tidak bersepakatan dan hanya mementingkan dan menjaga kedudukan sendiri sahaja. Pas degan agenda talam dua muka. AI dengan cita2 peribadi nya. UMNO bergelumang dengan najis rasuah wang.Wallahwaallam...... Slide 47: By Liew on December 3, 2008 1:18 PM Tun, Very good article but I think you over exaggerate the situation and I think Malaysian are not that stupid to let things happen to that extent. I am very sure Malays in Malaysia will and never going to be like the Singaporean Malays as they are assured in the country constitution. Anyway, what so wrong about the Malays in Singapore they are enjoying a very successful, open, modern, clean and happy life there. How do you know what the Singaporean Malays thinking and liking? Are you frightening the Malays for some political mileage or for the survival of UMNO? Like nature take its own course, if UMNO is designated or fated to be eliminate from Malaysian politics then so be it. Let the public decide and don’t use the divide and rule or fear factor to convince the public. You have been doing that for along time and it is time you should stop now. Are you a Malay? If not, stop blabbering on their behalf. Very commanding indeed…for someone yet to assume full power….Imagine Malaysian politics is ALREADY like Singapore…You’ll witness chinese chauvinism at its best… So much of English proficiency Slide 48: We know you love UMNO but like anything else in the world what goes up must come down if it is outdated or gone bad. UMNO has gone bad and it is time for change and I think you cannot stop it. Please don’t be so attach to UMNO as when UMNO and BN collapse you will fell so hurt that your may not survive (heart broken) It is better you terminate or cut-off the decayed and gangrened UMNO from your life now and you be more happier and likeable by the people and remain in history as the best PM and world leader. UMNO is incurable as the corruption is too deep and rooted and the best way is to let it disintegrate and dissolved naturally by not supporting it or unless they wake-up and start to do the right things. I pray that you will not be disappointed and feel being played-out by UMNO. Take care of yourself and leave UMNO to the public to decide. What ever will be will be! Its Dollah who has gone bad. Partly spoilt by Jean. He doesn’t lead anymore…. Satan whispering…. Slide 49: By FAUDZI on December 3, 2008 1:17 PM Akum TUN dan semua teristimewa buat apit; 1. awak kena terima hakikat bahawa malaysia sekarang menuju kehancuran semenjak kepimpinan AAB dan menantu. Jgn Salahkan TUN dalam hal ini. Apa sudah jadi pada Melayu dan Malaysia secara khusus dan umumnya???. Buka mata dan tengok dari pelbagai sudut 2. Kalau AAB masih PM selepas March 2009, kita lihat apa akan jadi pada UMNO/BN. He is very dumb and weak leader. Bukan kita bercakap atas konsep melayu saja tapi sebahagian besar kaum lain sepeerti India dan Cina akan menolak beliau. Sbb dia tak sesuai untuk menjadi pemimpin malaysia yang berbilang kaum. 3. Orang Cina dan INdia bukan menentang Melayu dan UMNO tapi mereka menolak UMNO/BN kerana pimpinan yang ada tidak membawa manfaat pada rakyat keseluruhannya dan ianya jelas lebih mementingkan menantu dan kuncu kuncunya. Kolej swasta? This guy may not even be a Malay Slide 50: 4. AAB seorang pemimpin yang hipokrit dan menggunakan imej islam (kononya) sebagai branding tapi yang nyata penuh dengan tahi diekor. 5. Kita menyokong che det bukan kerana nak membodek apa2 sbb belikau sudah tidak ada apa2 yang boleh beliau beri (projek atau wang ringgit). Tapi kita mengkagumi beliau sebagai pemimpin yang berjuang untuk kebaikan rakyat dan tidak dinafikan bukan semua rakyat boleh terima beliau tp kepimpinan beliau dan teruji selama 22 tahun. Ini lah bezanya diantara TUN dan lain2 pemimpin yang hanya ingin berkhidamt dan mungkin sudah cuba berkhidmat (AAB) tapi hujungnya KPI adalah gagal (PRU 12) sudah terbukti. 5. Kalau dalam perniagaan KPI adalah "balance scorecard" atau lain1 KPI. Tapi dalam soal kepimpinan adalah PRU, so, adalah jelas majoriti rakyat tidak mahu AAB, apa lagi yang boleh kita pertikaikan??? 6. TUN bukan Nabi atau rasul, Tp selama kepimpinan beliau rakyat tidak terhimpit seperti sekarang dan TUN tidak sempurna tapi rakyat majoriti boleh terima beliau selama 22 tahun kecuali 1999 PRU disebabkan isu Anwar. Tapi akhirnya rakyat sedar mana yang betul dan salah dan UMNO kuat kembali pada 2004. buat pencinta AAB, saya mneyarankan fikir lah dan renung lah kemusnahan yang dibuat oleh AAB dan menatu dalam negara kita. Ini buklan soal taksub pada TUN tapi kami sayangkan Melayu dan Malaysia secara umumnya. wassalam Slide 51: By masdedon on December 3, 2008 12:59 PM Tun,saya dikalangan marhain x kaya langsung, gaji cukup makan pakai dgn bayar hutang jek.Tapi setuju dengan Tuan Syed Ali Syed Othman. By BendangDanPondok on December 3, 2008 1:10 PM By kudahitam on December 2, 2008 11:08 PM Salam!! Kumpulan penerus Amanah Tun M!! http://www.kelabchedet.com ........................................... Terima kasih kudahitam, kerana daya usaha saudara dan kawan-kawan telah merealisasi satu portal untuk menjadi penerus perjuangan Tun mahathir! Saya harap portal berkenaan akan terus maju demi perjuangan bangsa dan negera. sebuah portal yang bagus!! End of Part 1 : End of Part 1 Posted by Dr. Mahathir Mohamad at December 2, 2008 1:06 PM

Add a comment

Related presentations

Related pages

Mac Pro (anfang 2009) - Technische Daten

L WAd ist der statistische obere A-bewertete Schallleistungspegel (gerundet auf das nächstgrößte 0,1 B). L pAm ist der an der Bedienerposition gemessene ...
Read more

macOS – Infos zum Upgrade – Apple (DE)

Mac Pro (Anfang 2009 mit AirPort Extreme Karte oder Mitte 2010 oder neuer) Time Machine. Erfordert eine zusätzliche Festplatte oder AirPort Time Capsule ...
Read more

Mac Mini 2009 eBay Kleinanzeigen

eBay Kleinanzeigen: Mac Mini 2009, Kleinanzeigen - Jetzt finden oder inserieren! eBay Kleinanzeigen - Kostenlos. Einfach. Lokal.
Read more

HDD/SSD Adapter Kit für Apple iMac 2009 bis 2011: Amazon ...

HDD/SSD Adapter Kit für Apple iMac 2009 bis 2011 (20" 21.5" 24" 27") - SATA III Caddy (ersetzt Combo-/SuperDrive) + USB Gehäuse - Festplattenrahmen ...
Read more

Gebrauchte Apple Macs, iPads, iPhones mit Garantie - MACONLINE

manager magazin (3/2009) Maconline.de ist auf den An- und Verkauf von Apple-Geräten spezialisiert. ... Ob gebrauchte iMacs, MacBooks, Mac minis, ...
Read more

iMac 2009 mit 21,5 und 27 Zoll im Test - Macwelt

Glaubt man den Verkaufszahlen von Apple, haben Desktop-Computer eigentlich ausgedient. Die meisten Anwender entscheiden sich heutzutage für einen kleinen ...
Read more

MAC Cosmetics Deutschland - Offizielle Website

MAC Isabel and Ruben Toledo. Viva Glam Miley Cyrus. Alle Kollektionen ansehen Kostenlose M∙A∙C Geschenkbox sowie kostenloser Versand mit dem Code GIFTBOX.
Read more

Mac mini – Wikipedia

Der Mac mini ist ein vom kalifornischen Computerhersteller Apple entwickelter ... März 2009 stellte Apple eine weitere Version des Mac mini ...
Read more

iMac – Apple (DE)

Jeder neue Mac kommt mit Fotos, iMovie, GarageBand, Pages, Numbers und Keynote. Damit bist du von Anfang an kreativ.
Read more